یافته های جدید برای تولید سلول‌های CAR T دارای عمر طولانی تر، برای درمان سرطان

 In تازه ها

در مطالعه جدید، دانشگاه یل (Yale ) روشی برای مهار تمایلات خود تخریبی سلول های T کشنده خاصی که برای درمان سرطان استفاده می شوند، شناسایی کرد.

طبق بررسی این محققین، می توان به راحتی و با ادغام یک دم مولکولی موجود بر روی سلول های T مهندسی شده مورد استفاده در این نوع درمان ها، از تمایل آنها برای حمله به یکدیگر جلوگیری کرد. نتایج این مطالعه در ۲۷ جولای ۲۰۲۳ در مجله Nature Immunology  منتشر شده است.

 سیدی چن، دانشیار ژنتیک در دانشکده پزشکی یل و نویسنده ارشد این مطالعه، می‌گوید: این روش همانند قرار دادن شمشیر در غلاف، پس از انجام کار است. در این مطالعه، محققین دانشگاه یل، دم‌های سیتوپلاسمی CTLA-4 (CTLA-4 cytoplasmic tails (CCTs) ) را با سلول‌های CAR T مهندسی شده ترکیب کردند.

CCTs بخشی از یک پروتئین طبیعی انسانی به نام CTLA-4 می باشد که با تنظیم سلول های T سیستم ایمنی را کنترل می کند. محققان مشاهده کردند که سلول‌های ترکیب شده با این دم‌ها نسبت به سلول‌های CAR T بدون دم، عمر طولانی تری دارند.  در واقع سلول‌های CAR T با دم‌های مهندسی‌شده، واکنش‌پذیری کمتر و پایداری بیشتری دارند. بنظر می رسد استفاده از این سلول‌های CAR T با دم‌های مهندسی‌شده می تواند به گسترش درمان ها برای تومورهای جامد نیز کمک کند.

لینک خبر:

https://news.yale.edu/2023/07/27/tail-spin-study-reveals-new-way-reduce-friendly-fire-cell-therapy

Start typing and press Enter to search