گزارشات امیدوارکننده از ترمیم آسیب قرنیه با کمک محصول سلول درمانی CALEC

 In تازه ها

محققین به سرپرستی تیمی از Mass Eye and Ear، دانشکده پزشکی هاروارد، داده های مثبتی از مطالعه بالینی فاز اول در ارزیابی درمان با سلول‌های بنیادی موسوم به سلول‌های اپیتلیال لیمبال اتولوگ کشت شده (CALEC) در بیماران مبتلا به سوختگی‌های شیمیایی قابل توجه در یک چشم گزارش کردند.

نتایج این مطالعه که در نشریه Science Advances گزارش شده است، نشان داد که این درمان در چهار بیمار که بمدت ۱۲ ماه تحت نظر بودند، ایمن و قابل تحمل است. درمان با کمک CALEC موجب بازسازی سطح قرنیه می شود. فاز اول مطالعه جهت تعیین ایمنی اولیه (preliminary safety) و امکان‌سنجی (feasibility) قبل از پیشبرد مرحله دوم آزمایش طراحی شده است و محققان گزارشات اولیه را امیدوارکننده می‌دانند. بر اساس این نتایج اولیه، تیم شروع به انتخاب داوطلبان برای فاز دوم کارآزمایی کرد که ایمنی و اثربخشی طولانی‌مدت (longer-term safety and efficacy)را در تعداد بیشتری از بیماران بررسی می‌کند.

محققان اکنون در حال نهایی کردن مرحله بعدی کارآزمایی بالینی بر روی ۱۵ بیمار هستند که به مدت ۱۸ ماه فالوآپ خواهند شد تا اثربخشی کلی این روش را بهتر مشخص کنند. گمان می شود که درمان با کمک CALEC روزی بتواند به یک گزینه امیدوارکننده برای بیمارانی تبدیل شود که در گذشته مجبور به تحمل کمبودهای طولانی مدت بودند. این روش درمانی اگر موفقیت آمیز باشد، اولین استفاده از CALEC در ایالات متحده به عنوان سکویی برای استقرار (تولید) محصولات سلول درمانی مناسب برای بیماران مبتلا به کمبود سلول های بنیادی لیمبال(LSCD) عمل خواهد کرد. روش CALEC در حال ثبت اختراع توسط کمپانی Ocucell ، شرکت علاقه مند و فعال در زمینه توسعه درمان های مبتنی بر سلول برای بیماری های مربوط به چشم، می باشد.

لینک خبر:

https://www.genengnews.com/news/calec-cell-therapy-repairs-corneal-damage-in-phase-i-study/کپی لینک کوتاه

Start typing and press Enter to search