کاهش آلودگی با کشت سلولی مبتنی بر کلاژن عروس دریایی

 In تازه ها

یک هیدروژل جدید مبتنی بر چتر دریایی می تواند کشت سلولی عاری از آلودگی را با قوام و سازگاری زیستی بالاتر و ریسک کمتر اثرات ایجاد کند.

یک بستر هیدروژل برای کشت سلولی بر اساس کلاژن تصفیه شده چتر دریایی ، مزایایی را نسبت به محیط کشت سلولی سنتی نشان می دهد و می تواند درمان های سلولی و داروهای احیا کننده را بیشتر تولید کند. در یک مطالعه اخیر با همکاری آزمایشگاه فیزیکی ملی (تدینگتون ، انگلستان) ، (کاردیف ، ولز) ، نشان داد که سلولها را به عنوان یک داربست  قوی محصور می کند.

بنیانگذار Jellagen ، پروفسور Andrew Mearns Spragg ، توضیح داد: “همکاری A4I با تیم Biometrology NPL اطلاعات مهمی را در اختیار ما قرار داده است که ما بلافاصله برای توسعه نسل بعدی محصولات خود پیاده سازی می کنیم. ما این خط لوله محصول جدید را با نام جمعی JellaGelâ راه اندازی می کنیم که معتقدیم توسعه و استفاده از کشت سلول های سه بعدی را از آزمایشگاه تحقیقاتی تا کلینیک به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

کلاژن چتر دریایی به طور طبیعی عاری از پریون و سایر ناقلان بیماری است و ایمنی زایی پایینی دارد. همچنین حاوی miRNA غیر اختصاصی پایین تری نسبت به کلاژن های پستانداران است و به دلیل فیزیولوژی ساده چتر دریایی از قوام دسته به دسته بالایی برخوردار است.

نیلوفر فاروقی ، دانشمند تحقیق از آزمایشگاه ملی فیزیک که این پروژه را رهبری می کند ، اظهار داشت: “داربست های بافتی سه بعدی مانند هیدروژل ها نوید بزرگی را برای زیست پزشکی از جمله کاربرد در درمان های سلولی و داروهای احیا کننده می دهد. یکی از چالش های تجاری سازی این مواد مستلزم ایجاد وابستگی متقابل قابل تکرار بین خواص فیزیک وشیمیایی و بیولوژیکی آنها است. این یک همکاری هیجان انگیز بود که بینش جدیدی در مورد نحوه حل این چالش می تواند به توسعه مواد با ارزش بالا به محصولات با کارایی بالا کمک کند. “

Ref:https://www.regmednet.com/jellyfish-collagen-based-cell-culture-reduces-contamination-risk-and-inconsistency/

Start typing and press Enter to search