چاپ زیستی بافت ها و اندام های شخصی سازی شده در بدن، پیشرفتی شگرف در پزشکی بازساختی

 In تازه ها

در بررسی های جدید، دانشمندان چاپگر زیستی قابل حملی را طراحی کردند که در آن معایب مهم موجود در مدل‌های قبلی رفع شده است، برای مثال داشتن ظرفیت چاپ مواد مختلف و دستکاری ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی بافت‌های چاپ‌شده از ویژگی های چاپگر جدید است. این نوآوری مسیر را برای استفاده های متعدد در پزشکی بازساختی، تحقیقات دارویی، و ایجاد دستگاه های ارتوپدی سفارشی و اعضای مصنوعی بدن هموار می کند.

در یک نشریه تحقیقاتی پیشگام در حوزه biofabrication، Erik Pagan و دکتر محسن اکبری، محققین دانشگاه ویکتوریا در کانادا، یک چاپگر زیستی قابل حمل و دستی را با طراحی مدولار کاربر پسند رونمایی کردند. این دستگاه نوآورانه امکان چاپ ساختارهای پیچیده ی زیست سازگار را فراهم می کند.یکی از جنبه های ضروری دستگاه قابل حمل، وجود چندین کارتریج Bioink است که هر کدام به طور مستقل از طریق یک سیستم پنوماتیک (بادی) کار می کنند. این ویژگی به اپراتور دستگاه امکان کنترل قابل توجهی می دهد و فرآیند ایجاد ساختارهایی با ویژگی های دلخواه را هموارتر می کند.

دکتر اکبری بر مناسب بودن این دستگاه برای ترمیم نقایص مهم ناشی از تروما، روش های جراحی یا سرطان تاکید می کند که اغلب نیاز به ایجاد ساختارهای بافتی در مقیاس بزرگ دارد.

با نگاهی به آینده، این فناوری پتانسیل کاهش تقاضا برای اهداکنندگان عضو را دارد و در عین حال خطرات مرتبط با پیوند را کاهش می‌دهد.

 لینک خبر:

https://www.newswise.com/articles/bioprinting-breakthrough-personalized-tissue-and-organ-regeneration#:~:text=One%20of%20the%20major%20advancements,of%20defective%20tissues%20and%20organs.

Start typing and press Enter to search