چاپگر زیستی همراه، دریچه ای به بهبود زخم ها

 In تازه ها

پژوهشگران مرکز تحقیقات پزشکی بازساختی  موسسه ویک فارست (NC ، ایالات متحده) اولین سیستم چاپ زیستی پوست متحرک جهان را تولید کرده اند که می تواند فیبروبلاست های پوستی و کراتینوسیت های اپیدرمی را مستقیماً بر روی زخم چاپ کند تا بهبودی  زخم  را تسریع دهد.

این تیم یک سیستم چاپ زیستی متحرک ایجاد کرده اند که به زخم های پوست اجازه می دهد در محل مراقبت استفاده شد. چاپگر زیستی فیبروبلاست های پوستی و کراتینوسیت های اپیدرمی جدا شده از بافت بدون آسیب را مستقیماً روی زخم چاپ می کند و ساختار لایه لایه پوست را تکرار می کند که به دنبال آن ترمیم پوست و بهبودی صورت می گیرد.

شان مورفی از محققین این پروژه می گوید: “جنبه منحصر به فرد این فناوری تحرک سیستم و توانایی ارائه مدیریت محل زخم های وسیع با اسکن و اندازه گیری آنها به منظور ذخیره مستقیم سلول ها در جایی است که برای ایجاد پوست مورد نیاز است.” استادیار WFIRM که سرپرستی این تیم را عهده دار بود نتایج این پژوهش و دستاورد را در مجله Nature’s Scientific Reports منتشر شد.

آنتونی آتالا ، مدیر WFIRM و یکی از نویسندگان مقاله ، می گوید: “این فناوری می تواند نیاز به پیوندهای دردناک پوستی را که باعث تغییر شکل بیشتر در بیماران مبتلا به زخم یا سوختگی بزرگ می شود ، برطرف کند.” “یک چاپگر زیستی متحرک که می تواند در محل زخم های وسیع را مدیریت کند ، می تواند به تسریع در ارائه مراقبت و کاهش هزینه ها برای بیماران کمک کند.”

Ref:https://www.regmednet.com/point-of-care-bioprinter-mimics-skin-structure-to-accelerate-wound-healing/

Start typing and press Enter to search