پروتئین های مهم در سنتز پروتئین هایی که در بازسازی عضله موش‌ها موثر است

 In تازه ها

محققان دانشگاه ایلینویز (IL ، ایالات متحده) کشف کرده اند که پروتئینی که بیشتر به دلیل اهمیت آن در سنتز پروتئین شناخته می شود ، نقش غیرمنتظره ای در بازسازی و رشد مجدد ماهیچه ها در سلول ها دارد. کار آنها ، که در مجله تحقیقات بالینی منتشر شده است ، می تواند به درمان جدیدی برای اختلالات منجر به از دست دادن عضلات منجر شود.

تا همین اواخر ، دانشمندان تحقیقات خود را بر روی نقش لوسین tRNA-synthetases (LRS) در سنتز پروتئین متمرکز کرده بودند. با این حال ، تحقیقات جدید نشان داده است که این پروتئین ها نقش بسیار بزرگتری در سلول دارند.

“قبلا ، در مطالعات کشف کردند که یکی از عملکردهای LRS این است که می تواند رشد سلولی را تنظیم کند. پروفسور جی چن (دانشگاه ایلینوی ، ایالت متحده آمریکا) توضیح داد: مطالعه جدید ما اولین گزارش از عملکرد آن در بازسازی ماهیچه ها است.

برای اثرگذاری غلظت LRS بر ترمیم ماهیچه ها ، تیم چن از کشت سلولی پستانداران و موش ها استفاده کرد. آنها موش هایی با سطح LRS پایین دریافتند که از آسیب های ماهیچه ای سریعتر از همتایان خود با سطح LRS طبیعی بهبود می یابند. آنها همچنین دریافتند که سنتز پروتئین در سلول ها با کاهش ۷۰ درصدی پروتئین های LRS در سلول تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

اما سطوح پایین تر بر بازسازی عضلات تأثیر مثبت دارد. ما شاهد بودیم که هفت روز پس از آسیب ، سلول های عضلانی ترمیم شده با LRS پایین تر بزرگتر می شوند. “

چن و محققانش از آن زمان مکانیسم مولکولی دقیقی را پیدا کرده اند که توسط آن LRS بر بازسازی ماهیچه ها تأثیر می گذارد. آنها این موضوع را با استفاده از یک مهار کننده غیر سمی که توسط همکاران خود در کره جنوبی توسعه داده و این مکانیسم را هدف قرار داده است ، روشن کردند. آنها دریافتند که وقتی مهار کننده معرفی شد ، اثر LRS بر روی سلول های ماهیچه ای را بدون دخالت در نقش آن در سنتز پروتئین مسدود کرد.

چن از پژوهشگران این مطالعه اظهار داشت: “ما نشان دادیم که این مهارکننده هم در سلول های پستانداران و هم در موش ها کار می کند.” ترمیم ماهیچه ها سریعتر اتفاق افتاد – و ماهیچه های بازسازی شده قوی تر بودند.

چن در پایان گفت: “ما اکنون درک کرده ایم که” مهتابی پروتئینی “، جایی که یک پروتئین کارهای مختلفی را در سلول انجام می دهد ، یک هنجار است.”

Ref: https://www.regmednet.com/protein-important-for-protein-synthesis-could-also-have-role-in-murine-regeneration/ کپی لینک کوتاه

Start typing and press Enter to search