هفتمین سمپوزیوم علمی ژن درمانی

 In تازه ها

مرکز تحقیقات سلول و ژن درمانی کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری بیمارستان مرکز طبی کودکان هفتمین سمپوزیوم علمی ژن درمانی را در تاریخ ۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ در این بیمارستان به صورت حضوری برگزار می­نماید.

روز پنج‌شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ هفتمین سمپوزیوم علمی ژن درمانی توسط مرکز تحقیقات سلول و ژن درمانی کودکان در سالن شماره ۱  بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد. این سمپوزیوم دارای ۴.۷۵  امتیاز بازآموزی برای گروه های هدف فوق تخصص خون و انکولوژی کودکان و بالغین، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی ژنتیک، بیوتکنولوژی، ایمونولوژی،  هماتولوژی، ویروس شناسی و علوم سلولی کاربردی می باشد.

علم ژن درمانی از دهه ۷۰ میلادی مطرح گردیده ولی به دلیل مشکلات پیش آمده در این حوزه، متوقف شده و فراز و نشیب های فراوانی را پشت سرگذاشت. در دهه های گذشته بسیاری از کشورها با این علم با دیدی محافظه کارانه برخورد کرده اند. ولی امروزه با توجه به پیشرفت های ژن درمانی در حوزه ی بیماری های تک ژنی و سرطان پژوهشگران امید دارند که این علم یک جایگزین عملی برای درمان بسیاری از بیماری هایی باشد که تاکنون راه کار جدی برای درمان آن ها بدست نیامده است. به طور قطع طی ۵ سال آینده فناوری ژن درمانی با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه درمان بیماری های تک ژنی، دست ورزی های ژنی در علاج سرطان ها و ویرایش ژنومی خواهد کرد از اهمیت و جایگاه خاصی در بین فناوری های مهم  برخوردار خواهد گردید. پیشرفت روز افزون این حوزه سبب شده که بسیاری از مراکز علمی برجسته دنیا به انجام فعالیت در این زمینه علاقمند باشند.

هفتمین سمپوزیوم ژن درمانی پس از مراسم افتتاحیه، برنامه با اجرای ۳ پانل و ۱۶ سخنران از دانشگاه های مختلف کشور ادامه می یابد. همچنین در پایان هر پانل برنامه پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.

محورهای اصلی این نشست در قالب ۳ پنل که عبارتند از استانداردها ، اخلاق و بازار جهانی ژن درمانی ، ژن درمانی در بیماری های خونی و ژن درمانی در بیماری های غیر خونی برگزار خواهد شد. 

از جمله دستاوردهای اصلی این سمپوزیوم آشنایی محققان و دانشجویان جوان با حوزه ژن درمانی و کاربرد های آن در درمان بیماری های مختلف و اطلاع نسل جدید کشور از وضعیت فعلی و آینده بازار ژن درمانی خواهد بود. قطعاً حضور سیاست گذاران در این سمپوزیوم سبب فراهم آمدن بستری مناسب جهت بهره مندی و فعالیت علاقمندان و ارتقا این حوزه خواهد گردید.

Start typing and press Enter to search