مروری بر واکسن سلول درمانی علیه تومورهای جامد

 In تازه ها

استفاده از سلول های T مهندسی شده و CAR T-Cell Therapy برای از بین بردن سلول های سرطانی و درمان برخی از انواع سرطان ها مانند لوسمی و لنفوم موفقیت آمیز بوده است. با این وجود تاکنون سلول درمانی با استفاده از سلول های T گیرنده آنتی ژن کایمریک (CAR) برای تومورهای جامد نتیجه بخش نبوده است. سلول های T فقط یک آنتی ژن تومور را هدف قرار می دهند و اگر برخی از سلول های تومور آن آنتی ژن خاص را بیان نکنند، می توانند از حمله سلول T در امان باشند و به همین دلیل است که این روش درمانی برای تومورهای جامد موفقیت آمیز نبوده است.

محققین دانشگاه MIT در تلاش برای رفع این مسئله هستند. این دانشمندان واکسنی طراحی کردند که پاسخ درمان با CAR T-Cell را تقویت می کند و همچنین به سیستم ایمنی کمک می کند تا سلول های T جدیدی تولید کنند که آنتی ژن های توموری دیگر را نیز مورد هدف قرار دهند.

در مطالعات و بررسی های که بر روی موش ها انجام شد، محققان مشاهده کردند که این روش احتمال حذف تومورها را بسیار بیشتر می کند.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹، Darrell Irvine و همکارانش با تزریق این واکسن به موش‌ها مدت کوتاهی پس از تزریق سلول‌های T مهندسی‌شده، اثربخشی  CAR T-Cellرا در برابر گلیوبلاستوما افزایش دادند.

 این واکسن که حامل آنتی ژن مورد هدف سلول های CAR T بوده، توسط سلول های ایمنی در غدد لنفاوی، جایی که سلول های CAR T در معرض آن قرار می گیرند، جذب می شود.

در آن مطالعه، محققان دریافتند که این واکسن نه تنها به سلول‌های T مهندسی‌شده برای حمله به تومورها کمک می‌کند، بلکه به تولید سلول‌های T جدید که آنتی‌ژن‌های دیگر تومور را هدف قرار می دهند نیز کمک می کند.

لینک خبر:https://www.genengnews.com/topics/cancer/vaccine-boosts-car-t-cell-therapy-for-solid-tumors/

Start typing and press Enter to search