محققان ژاپنی کارآزمایی بالینی ژن درمانی بیماری پارکینسون را آغاز کردند

 In تازه ها

محققان ژاپنی کارآزمایی ای را برای درمان بیماری پارکینسون با تزریق ژن به بیمار آغاز کردند. طبق گزارش ها، این اولین کارآزمایی بالینی این روش درمانی در این کشور است.


یک تیم در بیمارستان دانشگاه پزشکی جیچی کارآزمایی را از روز دوشنبه آغاز کردند. اولین داوطلب آن ها یک بیمار مرد ۵۰ ساله بود.


این تیم ژن ها را مستقیماً به مغز این مرد تزریق کردند، با هدف تحریک بدن برای تولید ماده شیمیایی به نام دوپامین، یک ماده شیمیایی در مغز که سیگنال های حرکتی را به سایر قسمت های بدن ارسال می کند.


پارکینسون یک بیماری پیشرونده است که در آن بیماران به تدریج توانایی حرکت خود را از دست می دهند. ممکن است اندام آنها بلرزد و بدن سفت و سخت شود. این بیماری به دلیل ناهنجاری در سلول های مسئول تولید دوپامین ایجاد می شود.


۱۲ بیمار در طول سال آینده برای بررسی ایمنی و اثربخشی درمان تحت نظر خواهند بود. دانشمندان می گویند که هدفشان کسب تاییدیه برای استفاده از آن به عنوان یک روش درمانی جدید است.


موراماتسو شینیچی، استاد دانشگاه پزشکی جیچی که این گروه را رهبری می‌کند، گفت: اگر دوپامین تولید شود، می‌توانازیکجلسه


درمانی انتظار بهبود طولانی‌مدت علائم را داشت. او گفت که می خواهد به کاهش استرس بیماران و بهبود کیفیت زندگی آنها کمک کند.


وزارت بهداشت ژاپن می گوید بیش از ۱۴۰۰۰۰ بیمار پارکینسونی در ژاپن وجود دارد. داروهایی برای تسکین علائم یا کند کردن پیشرفت آن وجود دارد، اما هنوز درمان اساسی پیدا نشده است.

محققان در داخل و خارج از ژاپن در حال بررسی روش هایی برای درمان این بیماری هستند، از جمله کارآزمایی بالینی توسط تیمی از دانشگاه کیوتو که مبتنی بر فناوری iPS است.


https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20221018_06/کپی لینک کوتاه

Start typing and press Enter to search