محققان دانشگاه آلبرتا معتقدند که راه درمان احتمالی دیابت را پیدا کرده اند

 In تازه ها

دانشمندان دانشگاه آلبرتا می گویند ممکن است آنها راه درمانی برای دیابت کشف کرده باشند . این تیم تحقیقاتی با استفاده از  سلول های بنیادی جدید توانسته است دیابت را در موش ها درمان کند و امیدوار است که این فرآیند در انسان نیز قابل انجام باشد.

دکتر جیمز شاپیرو ، محقق اصلی این پروژه ، به CTV News Edmonton گفت که تیم وی توانسته است با همکاری کارشناسان از سراسر جهان خون خود بیمار را به سلول های جزایر انسولین ساز تبدیل کند.

وی گفت: “بنابراین اکنون در نقطه ای هستیم که می توانیم به طور قابل اعتماد سلولهای تولید کننده انسولین را از خون بیمارانی که دیابت نوع ۱ یا نوع ۲ دارند تولید کنیم و این کار را برای چند ماه گذشته در آزمایشگاه انجام داده ایم.” ” وارد کردن این سلول ها به موش های دیابتی و برگرداندن مسیر دیابت تا جایی که در اصل دیابت آنها بهبود می یابد.”

بیست سال قبل ، دکتر شاپیرو با “پروتکل ادمونتون” ، روشی که با استفاده از پیوند جزایر از اهدا کنندگان عضو، به بیماران سلولهای جدید تولید کننده انسولین می دهد را در تاریخچه پزشکی ثبت کرد.

وی گفت: “اگر سلولها از خود بیماران باشند ، رد پیوند در بیماران اتفاق نخواهد افتاد.”

به گفته دکتر شاپیرو ، قبل از اینکه تیم وی آزمایشات خود را از حیوانات به افراد منتقل کند ، آزمایشات بیشتری لازم است. “باید داده های مقدماتی و به طور ایده آل تعداد انگشت شماری از بیماران وجود داشته باشد که به جهانیان نشان دهد این امکان وجود دارد و ایمن و موثر است.

محقق اصلی می گوید کمبود بودجه یک مانع عمده تحقیقاتی است. به همین دلیل گروه کوچکی از داوطلبان قصد دارند ۲۲ میلیون دلار تا سال ۲۰۲۲ برای تأمین بودجه تحقیقات بیشتر با بنیاد موسسه تحقیقات دیابت کانادا سرمایه گذاری کنند.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، تقریباً ۴۲۲ میلیون نفر در سراسر جهان با دیابت زندگی می کنند که هر ساله ۱.۶ میلیون مرگ به طور مستقیم به دیابت نسبت داده می شود.

https://edmonton.ctvnews.ca/cure-for-diabetes-university-of-alberta-researchers-believe-they-ve-found-one-1.5192813

Start typing and press Enter to search