فناوری جدید داربست زیستی، بازسازی بافتی را تسریع می کند

 In تازه ها

محققان دانشگاه بیرمنگام (انگلستان) داربست بافتی چاپ سه بعدی جدیدی ایجاد کرده اند که دارای “حافظه شکلی” است و به آن اجازه می دهد تا با فضاهای نامنظم مطابقت داشته باشد و حفره های بافت نرم را که ممکن است پس از ضربه یا جراحی ایجاد شود ، پر کند.

داربست عملکرد شفابخش بافتی امیدوارکننده ای از جمله توانایی حمایت از مهاجرت سلولی ، “رشد” بافت ها و رشد رگ های خونی را نشان داده است. علاوه بر این ، داربست می تواند پس از ترویج بازسازی بافت و نشان دادن سازگاری زیستی عالی در مدل های موش ، بی خطر تجزیه شود.  داربست ها منافذ را به طور مساوی توزیع کرده و به هم متصل کرده اند که اجازه پخش مواد تغذیه کننده  از بافت های اطراف را می دهد.

اندرو داو (دانشگاه بیرمنگام) ، نویسنده اصلی این مطالعه توضیح داد: حافظه شکلی بدین معناست که وقتی داربست در بافت کاشته می شود این ساختار حفظ می شود و این از نفوذ سلول ها به داخل داربست حمایت می کند در حالی که باعث بازسازی بافت ها و عروق مجدد می شود .

این تیم اختراع خود را روی مدل های موش آزمایش کردند و داربست را در بافت چربی کاشتند. پس از ۲ ماه ، رشد عروق خونی و همچنین نفوذ به سلول های چربی و فیبروبلاست مشاهده شد ، که نشان دهنده ترمیم طبیعی بافت است.

Ref:https://www.regmednet.com/novel-tissue-scaffold-uses-shape-memory-technique-to-promote-tissue-regeneratio

Start typing and press Enter to search