عضلات آسیب دیده توانایی بازسازی خودشان را دارند

 In تازه ها

محققان با ساخت مدلی از آسیب عضلانی در یک سیستم کشت یافته دریافتند که اجزایی که از فیبرهای عضلانی شکسته خارج می شود ، “سلول های ماهواره” را که سلول های بنیادی عضله هستند ، فعال می کنند. در حالی که این گروه سعی در شناسایی پروتئین های فعال کننده داشتند ، آنها دریافتند که آنزیم های متابولیک مانند  GAPDH سلول های ماهواره ای ساکن را به سرعت فعال کرده و بازسازی آسیب عضلانی را تسریع می کنند. این یک مکانیسم بازسازی بسیار منطقی و کارآمد است ، که در آن عضله آسیب دیده سلول های ماهواره را برای بازسازی فعال می کند.

در حالی که یک مدل آسیب عضلانی در یک سیستم کشت یافته بوجود آمده است ، یک همکاری تحقیقاتی بین دانشگاه کوماموتو و دانشگاه ناگازاکی در ژاپن نشان داده است که اجزای خارج شده از فیبرهای عضلانی شکسته، سلولهای بنیادی عضله “ماهواره” را فعال می کنند. آنها ضمن شناسایی پروتئینهای فعال کننده سلولهای ماهواره ای دریافتند که آنزیمهای متابولیک مانند GAPDH سلولهای ماهواره خاموش را به سرعت فعال کرده و بازسازی آسیب عضلانی را تسریع می کنند. این یک مکانیسم بازسازی بسیار منطقی و کارآمد است که در آن عضله آسیب دیده، ساخت سلولهای ماهواره ای را شروع می کند که روند بازسازی را آغاز می کنند.

تیم تحقیقاتی پس از شکستگی فیبرهای عضلانی ، اجزای خارج شده را “فاکتورهای ناشی از میوفیبر آسیب دیده” (DMDFs) نامیدند و با استفاده از طیف سنجی جرمی شناسایی کردند. بیشتر پروتئین های شناسایی شده آنزیم های متابولیکی ، از جمله آنزیم های گلیکولیتیک مانند GAPDH ، و آنزیم های انحراف عضلانی هستند که به عنوان نشانگرهای زیستی برای اختلالات و بیماری های عضلانی استفاده می شوند که علاوه بر عملکرد اصلی آن در گلیکولیز ، نقش های دیگری مانند کنترل مرگ سلولی و واسطه گری پاسخ ایمنی نیز دارد. بنابراین محققان اثرات DMDF ها ، از جمله GAPDH را بر روی فعال شدن سلول های ماهواره ای مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و تأیید کردند که این عمل منجر به ورود آنها به فاز G1 می شود. بعلاوه ، محققان GAPDH را به عضله اسکلتی موش تزریق کردند و پس از آسیب عضلانی ناشی از دارو ، سرعت تسریع سلولهای ماهواره را مشاهده کردند. این نتایج نشان می دهد که DMDF ها توانایی فعال کردن سلولهای ماهواره ای خاموش و القا سریع بازسازی عضلات پس از آسیب را دارند. مکانیزمی که عضله شکسته سلولهای ماهواره ای را فعال می کند مکانیزم بازسازی بافت بسیار موثر و کارآمد است.

در این مطالعه، ما یک مدل بازسازی آسیب عضلانی جدید ارائه کردیم. با این حال، مکانیزم مولکولی دقیق نحوه فعال سازی سلولهای ماهواره ای توسط DMDF ها همچنان یک مسئله نامشخص برای تحقیقات آینده است. علاوه بر فعال شدن سلول های ماهواره ای، انتظار می رود عملکردهای  DMDF متنوع باشد.

مطالعات اخیر نشان داده است که عضله اسکلتی عوامل مختلفی از جمله سایر اندامها و بافتها مانند مغز و چربی را از طریق جریان خون تحت تاثیر قرار می دهد ، بنابراین ممکن است که DMDF ها از طریق گردش خون در ارتباط بین عضله آسیب دیده و سایر اندام ها نقش داشته باشند. ما بر این باوریم که توضیح بیشتر عملکردهای DMDF می تواند آسیب شناسی برخی بیماری های عضلانی را روشن کند و به تولید داروهای جدید کمک کند. “

https://www.sciencedaily.com/releases/2020/10/201012115935.htm

Start typing and press Enter to search