صدور مجوز درمان سرطان کلیه با کمک سلول های CAR-T از طریق فرآیند Fast Track Designation

 In تازه ها

طبق گزارش شرکت Invectys، سازمان غذا و دارو آمریکا مجوز فرآیند تعیین مسیر سریع را به درمان با کمک سلول T با گیرنده آنتی ژن کایمریک IVS-3001 برای درمان بیماران مبتلا به سرطان سلول کلیوی (RCC) اعطا کرده است.

Fast Track Designation مسیری است که جهت تسهیل توسعه و تسریع در بررسی یک درمان جدید برای نیازهای برآورده نشده در حوزه پزشکی اعطا می‌شود.

درمان اتولوگ CAR T-cell IVS-3001 یک ایمونوتراپی پیشرفته است که هدف آن تارگت قرار دادن و کشتن سلول های حامل  HLA-G است. آنتی ژن اختصاصی تومور HLA-G معمولاً فقط در دوران بارداری بیان می شود و از جنین در برابر سیستم ایمنی مادر محافظت می کند. با این حال، در سرطان، سلولهای توموری می توانند از HLA-G با ایجاد یک ریزمحیط محافظتی جهت فرار از سیستم ایمنی و ترویج رشد تومور استفاده کنند.

هدف IVS-3001 تمرکز بر این مکانیسم برای بازگرداندن دفاع طبیعی بدن برای مبارزه موثر با سرطان است و ایزوفرم اصلی سرکوب کننده سیستم ایمنی HLA-G بیان شده توسط کارسینوما را پوشش می دهد.

این محصول در حال حاضر در مراحل پایانی مطالعات بالینی است.

لینک خبر:

https://www.urologytimes.com/view/fda-grants-fast-track-designation-to-car-t-cell-therapy-for-kidney-cancerکپی لینک کوتاه

Start typing and press Enter to search