سلول های مهندسی شده با موفقیت بیماری های قلبی عروقی و ریوی را درمان می کنند

 In تازه ها

دانشمندان گزارش می دهند، چشم انداز تولید سلول های اختصاصی شده که می تواند برای درمان بیماری های مختلف به بیماران پیوند یابد، دلگرم کننده است. با این حال، سیستم ایمنی بدن بلافاصله سلول هایی را که از فرد دیگری دریافت شده اند را شناسایی و رد می کند. از این رو، برخی از دانشمندان بر این باورند که روشهای درمانی سلولهای اختصاصی و سفارشی شده باید از ابتدا با استفاده از نمونه خون هر بیمار به عنوان ماده اولیه تولید شوند.

گروه تحقیقاتی در UC سانفرانسیسکو با استفاده از ویرایش ژن، سلولهای بنیادی جهانی به نام سلول های HIP را ایجاد کردند که توسط سیستم ایمنی بدن شناسایی نشده و می توانند برای ساخت “داروهای جهانی سلولی” استفاده شوند.

این تیم توانایی این سلول ها در درمان سه بیماری عمده موثر بر سیستم های ارگان های مختلف را آزمایش کرد: بیماری شریان محیطی، بیماری انسدادی مزمن ریوی ناشی از کمبود آلفا ۱-آنتی تریپسین و بیماری نارسایی قلبی که به طور فزاینده ای همه گیر جهانی با بیش از ۵.۷ میلیون بیمار فقط در ایالات متحده دارند.

دانشمندان برای هر یک از این بیماری ها، سلولهای HIP تخصصی و مهندسی ایمنی شده را به موش منتقل کردند و توانستند نشان دهند که سلول درمانی می تواند بیماری شریان محیطی را در اندامهای عقب تسکین دهد، از پیشرفت بیماری ریوی در موشهای دارای کمبود آلفا ۱ – آنتی تریپسین جلوگیری کرده و نارسایی قلبی در موش ها را پس از انفارکتوس میوکارد تسکین دهد.

این مطالعه بر روی موش ها، اولین تحقیق در زمینه سلول درمانی بازساختی است که نشان می دهد محصولات سلول های بنیادی پرتوان القایی مهندسی شده مخصوصی به نام سلول های HIP می توانند با موفقیت برای درمان بیماری های ناشی از پس زدن پیوند توسط سیستم ایمنی استفاده کنند. این یافته ها پاسخ ایمنی را که دلیل اصلی نارسایی پیوند و مانعی در استفاده از سلولهای مهندسی شده به عنوان درمان محسوب می شود را بررسی می نماید.

دکتر توبیاس دووز و دکتر جولین هافمن اظهار داشتند: “ما نشان دادیم که سلولهای HIP مهندسی ایمنی شده در موشهایی با بافت های پیوندی مختلف، به طور قابل اطمینانی توسط سیستم ایمنی پس زده نمی شوند، درست مانند وضعیتی مشابه در انسان که پیوند بین افراد غیر خویشاوند صورت می گیرد. این فرار از سیستم ایمنی و پس نزدن پیوند در بافت دچار بیماری و بافتی با خون رسانی ضعیف، بدون استفاده از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی حفظ شد. “

محققان با استفاده از پارامترهای استاندارد برای آزمایشات بالینی انسان با تمرکز بر نتیجه و عملکرد اندام، اثربخشی درمان را ارزیابی کردند و نشان داده اند که درمان های سلولی ویرایش شده با ژن می تواند برای درمان موفقیت آمیز بیماری های قلبی عروقی و ریوی مورد استفاده قرار گیرد و راه را برای توسعه درمان های سلولی ارزان تر و همگانی برای درمان بیماری هایی که در حال حاضر گزینه های مناسبی برای آنها وجود ندارد هموار کند.

https://medicalxpress.com/news/2021-07-cells-successfully-cardiovascular-pulmonary-disease.html کپی لینک کوتاه

Start typing and press Enter to search