سلول های بنیادی چربی را می توان با امگا ۳ کنترل کرد

 In Uncategorized @fa, تازه ها

محققان دریافته اند که سلول های بنیادی چربی می توانند سطح امگا ۳ را شناسایی و به آن واکنش نشان دهند و رفتار آنها را تغییر دهد.

محققان دانشکده پزشکی استنفورد (کالیفرنیا ، ایالات متحده آمریکا) مکانیزمی را شناسایی کرده اند که به وسیله آن سلول‌های بنیادی چربی می توانند اسیدهای چرب را در محیط خود تشخیص دهند و رفتار آنها را متناسب غلظت آن تغییر دهند. یک ساختار سلولی ، تحت عنوان “cilium اولیه” ، برای اتصال اسیدهای چرب و تغییر تقسیم سلول های بنیادی نشان داده شده است. چگونگی مدیریت چربی در بدن می تواند پیامدهای گسترده ای از جمله شرایط سلامتی مانند دیابت و بیماری های قلبی را داشته باشد. امید محققان این است که این امر به درک بهتری از نحوه تخصیص ذخایر چربی توسط انسان منجر شود.

سیلیوم اولیه از نظر تکاملی حفظ شده است و مدت هاست که ارتباط آن با چاقی و مقاومت به انسولین در گزارش شده است. نقص در سیلیوم منجر به گرسنگی مداوم می شود. این به صورتی است که مشخص نبود که سیلیوم اولیه چگونه مستقیماً بر این نتایج تأثیر می گذارد. تحقیقات جدید منتشر شده در مجله Cell ، چگونگی اتصال امگا ۳ به گیرنده ۴FFAR و افزایش تقسیم سلولی ، و در نتیجه تعداد بالای سلول‌های چربی را پرده برداری کرد.

سابقا مطالعات گذشته اثبات کرده بود سلولهای بزرگ چربی با شرایط مقاومت به انسولین و دیابت مرتبط بودند، بنابراین تیم محققان کشف کردند که قرار گرفتن در معرض اسیدهای چرب اشباع منجر به تجمع چربی ها بدون تقسیم سلولی می شود و منجر به سلولهای کمتر اما بزرگتر می شود. این امر همچنین هنگامی اتفاق افتاد که سلولها گیرنده ۴FFAR را مسدود کرده اند و نشان می دهد چربی های اشباع می توانند در بروز بیماری نقش داشته باشند.

محققان امیدوارند که این تحقیق بتواند درک بهتری از نحوه مدیریت ذخایر چربی در بدن انسان و اهمیت زیست شناسی سلول های بنیادی در این زمینه را برجسته کند.

Link:https://www.regmednet.com/adipose-stem-cells-could-be-controlled-by-omega-3/کپی لینک کوتاه

Start typing and press Enter to search