سلول های بتا در صورت درمان با ترکیب دارویی جدید ، به سرعت احیا می شوند

 In تازه ها

محققان کشف کرده اند که درمان سلولهای بتا پانکراس با دو دارو باعث افزایش ۵-۶٪ رشد در روز می شود.

در یک مطالعه جدید ، منتشر شده در Science Translational Medicine ، محققان کشف کردند که درمان سلول های بتا با ترکیبی از دو دارو باعث رشد آنها با سرعت بیشتری می شود. این تحقیق با هدایت تیمی در دانشکده پزشکی Mount Sinai (NY ، ایالات متحده آمریکا) به طور بالقوه روش جدیدی را برای مقابله با دیابت ارائه می دهد.

آزمایشگاه اندرو استوارت نشان داده است که درمان سلولهای بتا پانکراس با آگونیست هایاHarmine  و GLP1R رشد سلولهای بتا را ۵-۶ درصد افزایش می دهد. هارمین ، دارویی است که مانع از فعالیت ۱A تنظیم شده توسط تیروزین می شود، با این حال ، تعامل با آگونیست GLP1R منجر به بازسازی سریعتر این سلول ها سریعتر از گذشته شده بود.

دیابت نوع I ناشی از پاسخ خود ایمنی و تخریب سلولهای بتا است ، در حالی که دیابت نوع II ناشی از کاهش پاسخگویی سلولهای بتا به سیگنالهای سلولی است. به عنوان هر دو شکل این بیماری، امید است که نتیجه بتواند از طریق گسترش سلولهای پیوندی یا بازیابی سلولهای خود بیمار ، وضعیت بهبودی ایجاد شود.

این اثر هم در شرایط in vitro و هم در داخل بدن ، روی سلولهای انسانی نشان داده شد و باعث گسترش سلولهای بتا در آنچه استوارت به عنوان روشی “بسیار انتخابی” توصیف می کند ، شد. همچنین از آگونیست های GLP1R در درمان دیابت استفاده می شود. با این حال ، هنوز مشاهده نشده است که آیا این اثر منحصر به سلولهای بتا لوزالمعده انسان است یا اثرات طولانی مدت درمان دارویی.

Link:https://www.regmednet.com/new-therapeutic-target-for-axon-regeneration-in-spinal-cord-injuries/

Start typing and press Enter to search