سلول درمانی CAR-T برای تومورهای مغزی

 In تازه ها

یکی از بزرگترین چالش ها در درمان تومورهای مغزی یافتن روشی بهتر برای از بین بردن کل بیماری ، اطمینان از از بین رفتن سلول های سرطانی در عین کمترین آسیب به بافت سالم مغز است. جراحی ، پرتودرمانی و شیمی درمانی می تواند در کوتاه مدت کمک کند ، اما در بسیاری از موارد سرطان در نهایت عود مجدد می کند. نوعی خاص از ایمونوتراپی معروف به سلول درمانی CAR-T نویدبخش فوق العاده ای است. این درمان روشی برای آموزش سیستم دفاع طبیعی بدن برای از بین بردن تومورهای مغزی و جلوگیری از بازگشت آن است.

سلول درمانی CAR-T با سلولهای ایمنی گرفته شده از جریان خون بیمار کار می کند ، که برای شناسایی و حمله به پروتئین خاصی که در تومورهای مغزی وجود دارد ، دوباره برنامه ریزی می شود و مجدداً به بیمار وارد می شود.

جدیدترین شکل سلول درمانی CAR-T که اکنون در آزمایشات بالینی قرار دارد ، از سلول های T “حافظه” استفاده می کند که پس از حمله به سلول های سرطانی در بدن بیمار باقی می مانند. امید این است که آنها سپس به مخزنی فعال از سلولهای ایمنی تبدیل شوند که قادر به جلوگیری از شیوع دوباره بیماری در آینده است. برخلاف سایر روشهای درمانی که انجام آنها ممکن است هفته ها یا ماهها به طول انجامد ، این شکل از سلول درمانی CAR-T بصورت یک درمان واحد ، با چندین تزریق ، با تزریق سلولهای دوباره برنامه ریزی شده مستقیم به محل تومور انجام می شود. روش ایجاد این سلولهای خاص حدود ۴۰ روز طول می کشد. تکنسین ها خون بیمار را جمع آوری می کنند ، سلول های سفید را جدا می کنند ، آنها را در آزمایشگاه تکثیر می کنند ، سپس یک ویروس منحصر به فرد برای معرفی DNA اضافه می کنند که به سلول های T دستور می دهد سلول های سرطانی را شناسایی و به آنها حمله کنند. سپس این سلولهای تازه برنامه ریزی شده به تعداد بیشتری رشد کرده ، از نظر ایمنی آزمایش شده و به بیمار برگردانده می شوند.

سلول درمانی CAR-T نویدبخش چشمگیری برای افرادی که تومور اولیه مغزی پیشرفته دارند و بیمارانی که سرطان آنها بازگشت کرده است خواهد بود.

https://www.cityofhope.org/research/car-t-cell-therapy/car-t-cell-therapy-for-brain-tumorsکپی لینک کوتاه

Start typing and press Enter to search