روش ژن درمانی جدید برای هدف قرار دادن شیوع سرطان روده

 In تازه ها

برای اولین بار ، محققان SAHMRI و دانشگاه آدلاید در حال بررسی ژن درمانی به عنوان گزینه ای برای کمک به افراد مبتلا به سرطان متاستاتیک روده هستند.

مانند بسیاری از سرطان ها، سرطان روده نیز توسط بسیاری از سلول های طبیعی احاطه شده است که برای حمایت از رشد سرطان دچار مرگ شده اند.  این تیم، در حال بررسی این موضوع هستند که چرا برخی از این سلولهای حمایتی (فیبروبلاست ها) به رشد سرطان کمک می کنند ، در حالی که برخی دیگر به طور فعال برای جلوگیری از آن کار می کنند.

دکتر وودز گفت: “در سرطان روده ، ما می دانیم که بیماران با درصد پایین پیش آگهی ، مقدار زیادی از این فیبروبلاست های بد حامی تومور را دارند.” فیبروبلاست های بد می توانند رشد غیرطبیعی سلول های تومور را تقویت کنند ، در حالی که فیبروبلاست های خوب رشد تومور را کند می کنند و گسترش تومور را کاهش می دهند.”

آخرین مطالعه تحقیقاتی گروه ها که در Gastroenterology منتشر شده است ، نشان می دهد که چگونه بعضی فیبروبلاست ها برای حمایت از رشد تومور دچار مرگ می شوند و اینکه پروسه ژن درمانی که از طریق ویروس انجام می شود، قادر به ایجاد سیگنال های تولید فیبروبلاست خوب در محیط تومور است.

بیشتر سرطانهای روده در کبد متاستاز می شوند. در مدلهای بالینی ما ، درمان با تزریق ویروسی که منحصراً کبد را هدف قرار می دهد ، انجام می شود. این باعث تولید بیشتر سیگنالهای سلول پشتیبانی کننده سرطان در آن عضو ، کوچک شدن تومور و در نهایت افزایش طول عمر می شود.”  این نوع ژن درمانی برای درمان بیماری های خون در انسان استفاده شده است ، اما هرگز در سرطان استفاده نمی شود.

گام بعدی این است که ببینید آیا این روش درمانی برای سایر سرطان هایی که به کبد نیز سرایت می کنند ، مانند سرطان ریه و پستان و سایر سرطان های دستگاه گوارش ، مانند مری ، معده و پانکراس ، ارزشمند است؟

https://medicalxpress.com/news/2020-11-therapy-bowel-cancer.html

Start typing and press Enter to search