روش جدید بازسازی برای ترمیم ریه های آسیب دیده

 In تازه ها

تحقیقات جدید مدلی را توصیف کرده است که قادر به بازسازی ریه های آسیب دیده به منظور مطابقت با معیارهای پیوند است. این پیشرفت می تواند تعداد ریه های موجود برای پیوند را افزایش دهد.

در یک مطالعه هفت ساله مشارکتی بین دانشمندان مهندسی کلمبیا (NY ، ایالات متحده) و دانشگاه Vanderbilt (TN ، ایالات متحده) ، محققان روش جدیدی را برای رفع کمبود بحرانی در اندام های اهدا کننده ریه توسعه داده اند. این تیم اخیراً مقاله ای در Nature Communications منتشر کرده است که در آن توسعه یک پلت فرم گردش متقاطع را توصیف می کند که می تواند زنده ماندن ریه اهدا کننده را تا ۵۶ ساعت حفظ کند-زمانی را برای ترمیم هرگونه آسیب ریه قبل از انجام پیوند فراهم می کند.

در مواردی که موارد نارسایی قلبی را می توان با سیستمهای حرکتی مکانیکی گردش خون درمان کرد ، بیماران مبتلا به بیماریهای ریوی در مراحل پایانی گزینه های کمتری دارند – که پیوند ریه را به جذاب ترین درمانی که در حال حاضر در دسترس است تبدیل می کند. با این حال ، این درمان نجات دهنده در حال حاضر با تعداد اندام های اهدا کننده مناسب محدود شده است ، به طوری که تا ۸۰ از ریه های اهداکننده موجود به دلیل آسیب احتمالی برگشت پذیر رد می شود.

براندون گونتارت ، مهندسی کلمبیا ، نویسنده اصلی این مطالعه ، اظهار داشت: “برای حمایت از بهبود ریه و نشان دادن بازسازی سلولی ، ما باید رویکرد کاملاً متفاوتی را دنبال کنیم و تشخیصهای کم تهاجمی را توسعه دهیم.”

در یک مطالعه قبلی ، تیم توانست با حفظ عملکرد ریه به مدت ۳۶ ساعت از طریق بستر گردش متقاطع ، عملکرد ریه های آسیب دیده ناشی از ایسکمی را که به دلیل کمبود اکسیژن آسیب می رساند ، به طور کامل بازگرداند.

در حال حاضر ، این تیم از این فناوری جدید برای ترمیم آسیب ریه ناشی از آسپیراسیون معده – شایع ترین علت رد ریه اهدا کننده استفاده کرده است. آسپیراسیون معده با آسیب شدید اپیتلیوم ریوی ، ناشی از ورود مواد معده به مجاری تنفسی مشخص می شود و ریه را برای پیوند غیرقابل قبول می کند.

در حال حاضر ، سیستم های حمایتی ریه تنها به ۶-۸ ساعت محدود شده اند و ترمیم این نوع آسیب ها غیرممکن است. با این حال ، این مطالعه جدید نشان داده است که ریه های آسیب دیده از آسپیراسیون معده می توانند برای چند روز حفظ شوند – که با مداخلات درمانی مکرر امکان بازسازی آنها را فراهم می کند.

پژوهشگران این مطالعه اذعان داشتند: “به مدت هفت سال ، ما با جدیت تلاش کرده ایم تا فناوریهای جدیدی را برای نگهداری و بازیابی اندام اهدا کننده توسعه دهیم. این مقاله نشان دهنده اوج مطالعات بنیادی و ترجمه ای مهندسی زیستی ریه است که در سیستمی قادر به بازیابی ریه های آسیب دیده به هم پیوسته است. ما در حال حاضر تیم و فناوری داریم که این تحقیقات را با در اختیار قرار دادن ریه های اهدا کننده برای پیوند به بیماران ارائه می دهیم. “

در آینده ، تیم برنامه هایی برای ارزیابی بیشتر قابلیت های عملکردی ریه های پیوندی دارند و ایمنی این روش را با استفاده از مدل های حیوانی سرکوب شده ایمنی ارزیابی می کنند.

متیو ، استاد دانشگاه Vanderbilt و سرپرست تیم نتیجه گیری کرد: “ما تصور می کنیم که گردش متقابل مداخله ای ممکن است برای بررسی بازسازی سایر اندام های آسیب دیده مانند قلب ، کلیه ها و کبد ، گسترش استخرهای اهدا کننده با نجات اندام های آسیب دیده و منجر به پیوند بیشتر اعضای بدن مورد استفاده قرار گیرد.”

Ref:regmednet.com/novel-regeneration-method-to-repair-severely-damaged-lungs/ لینک کوتاه

Start typing and press Enter to search