درمان سرطان می تواند برای COVID-19 تکرار شود

 In تازه ها

بر اساس یک مطالعه بین المللی جدید توسط دانشمندان ایتالیایی و استرالیایی ، از مهارکننده های بتا به طور بالقوه می توان برای درمان COVID-19 استفاده کرد.

دکتر Nirmal Robinsمحقق سرطان دانشگاه استرالیای جنوبی، با همکاری تیمی در ناپل، شواهدی را در مدل های حیوانی یافته است که نشان می دهد مهار کننده بتا پروپرانولول به سرکوب گسترش سرطان در ریه کمک می کند که دارای پروفایل التهابی بسیار مشابه COVID-19است. دانشمندان یافته های خود را در مقاله منتشر شده در Frontiers in Immunology ارائه داده و خواستار انجام آزمایشات بالینی برای حمایت از تحقیقات آنها شده اند.

دکتر رابینسون ، رئیس آزمایشگاه استرس سلولی و پاسخ ایمنی در مرکز زیست شناسی سرطان ، می گوید پروپرانولول معمولاً برای درمان بیماری های قلبی ، اضطراب و میگرن استفاده می شود. آزمایشات بالینی اخیر تأثیر آن را برای سایر شرایط از جمله سرطان نشان داده است.

دکتر رابینسون می گوید: “بیماران مبتلا به COVID-19 از بسیاری از ناهنجاری ها ، از جمله التهاب رنج می برند ، زیرا ویروس SARS-CoV-2 سیستم ایمنی بدن را مختل می کند. مهار کننده های بتا ۲ می توانند به طور بالقوه این التهاب را کاهش دهند و به تعادل سیستم ایمنی بدن کمک کنند.” مهار کننده های بتا از جمله پروپرانولول داروهایی هستند که با توقف موقت یا کاهش پاسخ طبیعی “مقابله یا گریز” بدن کار می کنند. در عوض ، آنها استرس را در قسمت های خاصی از بدن مانند قلب و رگ های مغز کاهش می دهند.

این مهارکننده ها همچنین به عنوان گزینه درمانی برای بیماریهای خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید پیشنهاد شده اند.

“SARS-Cov-2 از طریق پروتئین ACE2 وارد سلولهای انسانی می شود ، دستگاه تنفسی تحتانی را آلوده می کند ، باعث التهاب عمیق و نارسایی چند عضو می شود. بیماران مبتلا به بیماری های همراه ، مانند فشار خون بالا ، دیابت و بیماری های قلبی ، در معرض خطر بسیار بیشتری قرار دارند . محققان می گویند از دیگر داروهای مهارکننده التهاب ، از جمله Tocilizumab (داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی که برای آرتروز تجویز می شود) و Ruxolitinib (دارویی که برای درمان سرطان خون مغز استخوان نادر ، میلوفیبروز استفاده می شود) استفاده شده است.

ما معتقدیم که مسیر بتا-۲-آدرنرژیک باید به عنوان یک هدف احتمالی برای کاهش علائم التهابی مربوط به COVID-19 عمیقتر بررسی شود. گام بعدی انجام آزمایشات بالینی برای کشف یک روش درمانی جایگزین برای درمان COVID-19 بر اساس در مورد درسهایی که از سرطان آموخته ایم.

https://medicalxpress.com/news/2020-11-cancer-treatment-replicated-covid-.html

Start typing and press Enter to search