درمان جدید به روش کارتی سل در بیماران مبتلا به لوسمی لنفوبلاستیک حاد

 In تازه ها

در فاز دوم مطالعه “ZUMA-3”   از محققین شرکت Gilead ، درمان جدید سلول های کارتی سل معروف به Tecartus در بیماران مبتلا به ALL ارزیابی شده است. لوسمی لنفوبلاستیک حاد پیش ساز (ALL) ، یک شکل تهاجمی از سرطان خون است. 

 این نتایج اخیرا در مجله The Lancet منتشر و در نشست سالانه انجمن آمریکایی انکولوژی بالینی ارائه شده است. 

Tecartus   می تواند از سلول های T خود بیمار برای حمله به سلول های سرطانی استفاده کند که راهی جدید برای درمان بیماران مبتلا به این بیماری است.

نتایج در بزرگسالان مبتلا به ALL نسبت به آنچه در کودکان مشاهده می شود ضعیف است ، و انتظار می رود کمتر از نیمی از افراد بالای ۲۰ سال از این بیماری جان سالم به در ببرند.

Bijal Shah ، محقق ZUMA-3 و انکولوژیست پزشکی توضیح داد که در این زمینه که درمان سلول های CAR با Tecartus در بزرگسالان مبتلا به B-ALL عود شده است، آزمایش انجام می گیرد.

در این مطالعه بین المللی و چند مرکزی ، ما میزان پاسخ ۷۱ درصدی را مشاهده کردیم. نکته مهم این است که اکثر این پاسخ ها با حداقل بیماری باقیمانده غیرقابل تشخیص مرتبط بود. علاوه بر این ، ۹۷درصد از بیماران پاسخ به تست های مولکولی دقیقی داشتند – به این معنی که سلول های سرطان خون حتی در آزمایشات بسیار حساس آزمایشگاهی در مغز استخوان یافت نمی شوند. با این حال ، عوارض جانبی مانند کم خونی و پیرکسی به ترتیب در ۴۹  و ۳۶ درصد از بیماران گزارش شده است.

 بر اساس این نتایج ، FDA ایالات متحده تعیین کننده اولویت برای Tecartus است. در صورت تأیید ،  Tecartus اولین و تنها درمان CAR-T برای بزرگسالان مبتلا به ALL عود کننده یا مقاوم خواهد بود.

Ref:https://www.regmednet.com/phase-ii-trial-shows-new-car-t-therapy-is-viable-in-acute-lymphoblastic-leukemia-patients/

Start typing and press Enter to search