درمان با سلول CAR T بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی، بقا را بهبود می بخشد

 In تازه ها

محققان بیمارستان کودکان فیلادلفیا (CHOP) دریافتهاند که کودکانی که از نظر اقتصادی محروم هستند و تحت درمان با سلولهای T CAR برای لوسمی لنفوبلاستیک حاد عودکننده/ مقاوم (ALL) قرار میگیرند همانند کودکانی که از زمینههای اجتماعی-اقتصادی دارای مزیت بیشتری برخوردارند، نتایج درمانی قابل توجهی را دارا هستند.  این مطالعه که در Blood منتشر شد، هیچ تفاوتی در میزان بقای کلی یا بهبودی کامل در میان کودکان و بزرگسالان جوان با سطوح مختلف مواجهه با فقر و فرصتهای محلهای پیدا نکرد.

 نویسنده اول، دکتر هیلی نیومن، متخصص انکولوژی کودکان در مرکز سرطان و برنامه ایمونوتراپی سرطان در بیمارستان کودکان فیلادلفیا، گفت: «این مطالعه به ما نشان میدهد که درمان بیماران خانوادههای محروم با سلولهای T CAR به خوبی عمل میکنند.  برای من، این میگوید که ما باید این درمان را در دسترستر کنیم، چه از طریق مداخلات جدید باشد، چه از طریق ارائه منابع بیشتر برای خانوادهها، مانند حمل و نقل و بودجه برای تجهیزات پزشکی.»

 درمان با سلول T CAR نوعی ایمونوتراپی است که شامل جمع آوری سلول های T بیمار، اصلاح آنها برای شناسایی و حمله به سلول های سرطانی و تزریق «داروی زنده» حاصله به بیماران برای ریشه کن کردن سرطان است. این رویکرد  اگرچه در درمان ALL موفق است، اما برای بسیاری از گروه های حاشیه ای می تواند گران، زمان بر و تا حد زیادی دور از دسترس باشد.
 دکتر نیومن و همکارانش پیامدهای ۲۰۶ کودک و بزرگسال جوان مبتلا به ALL عودکننده/مقاوم را که با CAR T در CHOP تحت درمان قرار گرفتند، تجزیه و تحلیل کردند.  محققان با استفاده از مجموعه دادههای کارآزمایی بالینی و سوابق پزشکی الکترونیکی، بیماران را بر اساس موقعیت های اجتماعی-اقتصادی و موقعیت های محلهای که آنها با استفاده از انواع بیمه ها و آدرسهای بیمار تعیین کردند، دسته بندی کردند.

 نتایج نشان داد که تفاوت معنی داری در میزان بقای کلی یا بهبودی کامل بین بیماران در معرض فقر با فرصتهای مکانی کمتر و آنهایی که از خانواده های دارای مزیت بیشتر هستند، وجود ندارد.

https://www.chop.edu/news/chop-study-finds-car-t-cell-therapy-improves-survival-regardless-socioeconomic-status#:~:text=Researchers%20from%20Children’s%20Hospital%20of,from%20more%20socioeconomically%20advantaged%20backgrounds.کپی لینک کوتاه

Start typing and press Enter to search