جنین های کایمریک انسان و میمون با استفاده از سلول های بنیادی ایجاد می شوند

 In تازه ها

محققان در چین و ایالات متحده آمریکا با ادغام سلول های بنیادی انسان در جنین های پستانداران ، با موفقیت رشد جنین های کیمرئی را تا ۲۰ روز افزایش داده اند. اگرچه این تحقیق نگرانی های اخلاقی را ایجاد می کند ، اما این پتانسیل را دارد که بینش جدیدی در مورد زیست شناسی رشد و تکامل و رفع کمبود اعضای اهدا کننده ارائه دهد. این مطالعه در Cell منتشر شده است.

توانایی رشد سلولها از یک گونه در ارگانیسم گونه دیگر ، ابزاری قدرتمند برای تحقیقات پزشکی ارائه می دهد. این فرایند می تواند درک ما را در توسعه ارگان های انسانی ، درک از بیماری ها ، و  مواجه با پیری پیشرفت دهد و بسترهایی برای ارزیابی دارو و پیوند اعضا فراهم کند.

محققان پیش از این امیدوار بودند که رشد سلول های انسانی در بافت خوک ممکن است کمبود اندام موجود برای پیوند را برطرف کند. با این حال ، سهم سلول های انسانی در اندام های تولید شده نسبتاً کم بود ، که می تواند به دلیل فاصله تکاملی زیاد بین این دو گونه باشد. این باعث شد که این تیم تحقیقاتی تشکیل کیمرا را در یک گونه از نزدیکتر بررسی کنند.

آنها امیدوار بودند که با درک بهتر مسیرهای مولکولی در ارتباط بین گونه های بین سلولهای انسان و ماکاک (نوعی میمون رزوس)، در نهایت بتوانند ادغام سلولهای انسانی را در میزبانهای بیشتری که از نظر تکاملی فاصله بیشتری دارند مانند خوک ها بهبود بخشند.

در این مطالعه ، تیم تحقیقاتی سلولهای بنیادی پرتوان انسان را با یک پروتئین فلورسنت برچسب گذاری کرده و آنها را به جنین های ماکا ۶ روزه تزریق کردند. آنها مشاهده کردند که سلول های بنیادی انسان نسبت به آزمایش های قبلی با استفاده از بافت خوک زنده مانده و با کارایی نسبی بهتری ادغام می شوند.

برای شناسایی مسیرهای ارتباطی مولکولی بین دو گونه ، محققان آنالیز رونویسی ژن را روی سلولهای انسان و ماکاک از رویان انجام دادند. آنها مشاهده کردند که سلولهای بافت کایمریک دارای پروفایل ترانسکریپتومیک متمایز از گروه شاهد هستند و چندین مسیر ارتباطی جدید یا تقویت شده را در سلولهای کایمریک کشف کردند.

شناخت این ارتباطات مولکولی در ارگانیسم های کایمریک می تواند نگاهی بی سابقه به محققان در مراحل اولیه رشد انسانی داشته باشد. همچنین می توان از ارگانیسم های کایمریک برای تولید سلول ها و اندام هایی برای پیوند در گونه های میزبان استفاده کرد که به دلایل مختلف مناسب ترند. علاوه بر این ، این ارگانیسم ها می توانند بستر جدیدی برای مطالعه چگونگی پیدایش بیماری های خاص و همچنین آزمایش اثربخشی ترکیب دارویی فراهم کنند ، زیرا مدل های کایمریک ممکن است نتایج قابل اجرا را نشان دهند که بر پاسخ ها در انسان تأثیر بیشتری می گذارد.

نویسنده این مقاله خاطرنشان می کند که “این وظیفه ما دانشمندان است که تحقیقات خود را با پیروی از تمام دستورالعمل های اخلاقی ، قانونی و اجتماعی انجام دهیم.” وی می افزاید که قبل از شروع این کار ، “مشاوره ها و بررسی های اخلاقی هم در سطح نهادی و هم از طریق ارتباط با متخصصان اخلاق زیستی غیر وابسته انجام می شد.”

Link: https://www.regmednet.com/human-monkey-chimeric-embryos-created-using-stem-cells/کپی لینک کوتاهکلمات کلیدی

Start typing and press Enter to search