برگزاری آزمون دوره فلوشیپ پیوند سلول های بنیادی خونساز کودکان، برای اولین بار در کشور

 In تازه ها

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، آزمون فلوشیپ پیوند سلول های بنیادی خونساز کودکان، برای اولین بار در کشور، در روز ۹ مرداد به صورت کتبی و روز ۱۳ مرداد ۹۹ به صورت شفاهی در مرکز طبی کودکان برگزار گردید.
دکتر امیر علی حمیدیه رئیس بخش پیوند سلول های بنیادی خونساز کودکان بیمارستان مرکز طبی به ارائه توضیحاتی درخصوص برگزاری این آزمون پرداخت و عنوان کرد: با راه اندازی پیوند سلول های بنیادی خونساز کودکان در ایران، اساتید دانشگاه های علوم پزشکی کشور، جهت راه اندازی مراکز پیوند در شهرهای مختلف به صورت دوره ی آموزشی در این مرکز تحت آموزش قرار می گرفتند. بعد از ۱۴ سال به لطف پروردگار این رشته در برنامه مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به صورت دوره ی دستیار تخصصی (فلوشیپ) پیوند سلول های بنیادی خونساز کودکان قرار گرفت. همچنین پذیرش دانشجویان بین المللی نیز به صورت برنامه ی آموزشی با مدک مصوب از وزارت بهداشت انجام خواهد گرفت.
دکتر حمیدیه در خصوص اهمیت توسعه این رشته بیان کرد: پیوند سلول های بنیادی خونساز می تواند علاج قطعی برخی از بیماری های صعب العلاج را به همراه داشته باشد. که در این راستا، پیوند سلول های بنیادی خونساز می تواند برای بیماری های خونی، نقص ایمنی، متابولیک و سرطان مورد استفاده قرار گیرد.

Start typing and press Enter to search