ایمونوتراپی؛ یک رویکرد نوآورانه در درمان انواع سرطان ها

 In تازه ها

بازار ایمونوتراپی سرطان با استفاده از سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول های سرطانی، پارادایم های درمان سرطان را متحول کرده است. مهارکننده‌های وارسی ایمنی، واکسن‌های سرطان، درمان‌ با سلول T و آنتی‌بادی‌های مونوکلونال از جمله رویکردهای نوآورانه‌ای هستند که موجب رشد این بازار می‌شوند. افزایش شیوع سرطان های مختلف، پیشرفت در پزشکی شخصی و نتایج بالینی مطلوب برای این بازار بسیار سودآور است. همکاری بین شرکت‌های داروسازی زیستی، موسسات تحقیقاتی و مراکز پزشکی به گسترش و پیشرفت این بخش از ایمونوتراپی کمک می کند و گزینه‌های درمانی جدید، نرخ بقا و بهبود بیشتری را برای بیماران فراهم می‌کند.

بازار جهانی ایمونوتراپی سرطان را می توان به انواع آنتی بادی های مونوکلونال، واکسن های سرطان، مهارکننده‌های وارسی ایمنی و تعدیل کننده های سیستم ایمنی تقسیم کرد.

ایمونوتراپی سرطان در درمان سرطان های ریه،پستان، سر و گردن، پروستات، روده بزرگ و ملانوما کاربرد دارد.

از کاربران نهایی این حوزه می توان بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز تشخیصی را نام برد.

بازار ایمونوتراپی سرطان رو به رشد است، زیرا درمان های جدید ایمونوتراپی‌، مانند مهارکننده‌های وارسی ایمنی و درمان‌ با سلول‌های CAR-T، در درمان سرطان از اهمیت ویژه ای برخوردارند.درمان های حوزه ایمنوتراپی درمان هایی هستند که سیستم ایمنی بدن بیمار را برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول های سرطانی مهار می کنند. آزمایش‌های بالینی در حال انجام، تأییدیه‌های نظارتی، و سرمایه‌گذاری‌های تحقیقاتی، موجب تکامل سریع تر در حوزه ایمونوتراپی سرطان می‌شوند.

لینک خبر:


https://www.taiwannews.com.tw/en/news/4989120 کپی لینک کوتاه

Start typing and press Enter to search