امکان ردیابی سلول های استفاده شده در سلول درمانی با فناوری هوشمند Somacode در بدن

 In تازه ها

یکی از بزرگترین چالش‌های حوزه سلول درمانی که دانشمندان تاکنون موفق به حل آن نشدند، نیاز به انتقال موثر و دقیق سلول‌های درمانی به مکان‌های خاص در بافت های بدن می باشد تا بتوانند مستقیماً با سلول‌های بیمار تعامل داشته باشند.

 SomaCode یک فناوری پلت فرم است که از اطلاعات ژنتیکی داخل بدن برای شناسایی نشانه های مولکولی منحصر به فرد بیماری ها و مهندسی سلول درمانی، استفاده می کند. هدف SomaCode شناسایی مجموعه‌ای از تغییرات ژنتیکی است که در فرآیند سلول درمانی به طور دقیق سلول مورد نظر را به سمت بیماری هدف هدایت می‌کند.

آزمایش‌ ها و مطالعات انجام شده در این پروژه بر روی موش‌ها انجام شده است و به همین دلیل، تضمین می‌کند که سلول‌های آزمایش‌شده شرایط فیزیولوژیکی نزدیک‌ به بدن انسان زنده را تجربه می‌کنند.

این پلت فرم در حال حاضر از سلول های T اولیه استفاده می کند، اما قابلیت استفاده از هر نوع سلول دارای پتانسیل درمانی را دارد.

پروژه SomaCode اولین بار در آزمایشگاه George Church، عضو هیئت علمی پژوهشگاه Wyss Core، شکل گرفت. در حال حاضر این پروژه توسط Soufiane Aboulhouda  وOliver Dodd ، دانشجویان فارغ التحصیل این پژوهشگاه هدایت می شود و مشاوره این پروژه دکتر دیوید تامپسون، عضو تیم فناوری پیشرفته در موسسه Wyss می باشد.

لینک خبر:

Start typing and press Enter to search