استفاده از پلیمرها در ژن درمانی با ارائه درمان های مبتنی بر DNA برای بیماری ها

 In تازه ها

می توان از پلیمرها برای ایجاد ژن درمانی یا واکسن ارزان قیمت در بیماری ها استفاده کرد. محققان دانشگاه مینسوتا در دپارتمان شیمی پلیمر جدیدی برای انتقال درمان های مبتنی بر DNA و RNA در بیماری ها ایجاد کرده اند.  برای اولین بار در صنعت، محققان توانستند دقیقاً نحوه تعامل پلیمرها با سلولهای انسانی هنگام انتقال داروها به بدن را مشاهده کنند. این کشف مسیر را برای استفاده گسترده از پلیمرها در کاربردهایی مانند ژن درمانی و تولید واکسن باز می کند.

ژن درمانی شامل تغییر ژن های داخل سلول های بدن برای درمان بیماری ها است. این فرایند به یک حامل نیاز دارد که DNA را برای انتقال آن به سلول “بسته بندی” می کند که معمولا ویروس به عنوان حامل استفاده می شود. بسته بندی اسیدهای نوکلئیک همچنین در واکسنها مانند واکسن پیام رسان RNA (mRNA) COVID-19 که اخیراً در لیپید محصور شده است نیز استفاده می شود.

آزمایشگاه Reineke پلیمرهایی را که مولکول های زنجیره بلند هستند و پلاستیک ها را تشکیل می دهند ، سنتز می کند تا در عوض از آنها برای بسته بندی اسیدهای نوکلئیک استفاده شود.

این تحقیق به روشن شدن بعضی مسائل کمک می کند.  آزمایشگاه Frontiera در زمینه تصویربرداری شیمیایی تخصص دارد. با استفاده از طیف سنجی Raman ، آنها دریافتند که پروتئین های خود سلول نقش اصلی را در بسته بندی بار اسید نوکلئیک پس از ورود حامل پلیمر به سلول دارند.

Frontiera گفت: “اینکه بدانیم چطور این اتفاق واقعاً رخ می دهد ، روند تحویل چیست و دیدن آن در زمان واقعی بسیار راضی کننده است.  “یک نکته اساسی این است که این پلیمرها بسیار خوب کار می کنند و با وجود تمام ویژگی های مفید ، آنها همچنین در انتقال محموله به سلول بسیار موثر هستند و ما توانستیم دلیل آن را بگوییم ، که همیشه در این زمینه اتفاق نمی افتد. “

https://www.sciencedaily.com/releases/2020/12/201218112534.htm

Start typing and press Enter to search