ارتقا درمان آلوژنیک بر پایه‌ی سلول‌های ایمنی با همکاری سه گروه مختلف

 In تازه ها

کمپانی ElevateBio LLC یک شرکت مبتنی بر فناوری است که بر تقویت سلول‌درمانی و ژن‌درمانی تمرکز دارد. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که به همراه بیمارستان کودکان بوستون و دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد برای توسعه سلول درمانی، شرکتی جدید را راه‌اندازی کرده است.

سه نهاد مختلف برای توسعه درمان‌های سلول‌های ایمنی آلوژنیک بر پایه‌ی پلتفرمی که سلول‌های ایمنی بالغ و دارای عملکرد را از سلول های بنیادی پرتوان القایی تولید می‌کند، با هم متحد شدند. کمپانی ElevateBio LLC  یک شرکت مبتنی بر فناوری  است که بر تقویت سلول‌درمانی و ژن‌درمانی تمرکز دارد. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که به همراه بیمارستان کودکان بوستون و دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد برای توسعه سلول درمانی، شرکتی جدید را راه‌اندازی کرده است.

فرایند تمایز اختصاصی، بر تمایل iPSC‌ها برای تولید انواع سلول‌های بنیادی خونی نابالغ، غلبه می‌کند و امکان تولید انواع زیر‌رده‌های سلول‌های ایمنی که ویژگی‌های مولکولی بلوغ را مشابه سلول‌های T موجود در خون فرد بالغ نشان می‌دهند را فراهم می‌کند. در مقاله مروری چاپ شده در نشریه‌ی Cell Stem Cell نشان داده شده که iPSCهای بالغ مشتق شده از سلول‌های αβ T دارای فعالیت‌های ضد‌ توموری و ترشح سایتوکاینی می‌باشند و می‌توانند به عنوان یک منبع ایده‌آل برای توسعه درمان‌های آلوژنیک محسوب شوند.

طبق گفته‌ی مدیر شرکت ElevateBio این شرکت با سرعت بالایی در حال توسعه سلول‌درمانی و ژن‌درمانی یکپارچه بوده که  فناوری‌ها و توانمندی‌های موجود را قادر می‌سازد تا پرکارترین و خلاق‌ترین مبتکران جهان مانند دکتر Daley، مرزهای این حوزه را جابه‌جا و روش‌های درمانی قدرتمندی برای بیماران ابداع کنند. این شرکت اولین کمپانی این گروه با همکاری بیمارستان کودکان بوستون است و نمونه‌ی بارز این است که چگونه اکوسیستم یکپارچه به وجود آمده نظیر: لاین‌های سلولی iPSC، توسعه فرایندهای توانمندسازی، تکنولوژی ویرایش‌ژن، سازه‌های CAR و TCR و توانمندی‌های توسعه فرایند، پایه و اساس کامل مورد نیاز برای تبدیل این پیشرفت‌های علمی به درمان‌های تحول‌آفرین را ایجاد می‌کند.

کپی لینک کوتاه stemcell.isti.ir/ZhLu

Start typing and press Enter to search