اخبار دبیر علمی کنگره ایمیون سل تراپی

 In تازه ها

ایمیون سل تراپی که شاخه ای از علم سلول درمانی است، روش پیشرفته، از تغییر یا تقویت سلول های ایمنی بیمار یا به عبارتی دست ورزی داخل سلول های ایمنی (ترکیب سلول و ژن درمانی) جهت درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج از جمله سرطان ها استفاده می شود. به عبارتی دیگر در این روش سلول های ایمنی تقویت شده خود بدن به کمک فرد بیمار می آیند و زمینه مداوای وی را فراهم می کنند. این شاخه از علم سلول های بنیادی آینده ی علوم پایه و پزشکی را تشکیل می دهد.

اگر چه پیشرفت در روش های شیمی درمانی، رادیوتراپی و جراحی ها که از کشندگی بیماری های صعب العلاج کاسته است اما همچنان درمان این بیماری ها در بسیاری موارد با چالش همراه است. علت اهمیت علوم ایمیون سل تراپی نیز نقش برجسته ی آن در درمان بیماری های سخت و صعب العلاج است.

در حال حاضر روش های ایمیون سل تراپی، تا حدود زیادی موفقیت درمان سرطان های خون و لنفوم را افزایش داده است و بسیاری از بیمارانی که تاکنون امکان بهبودی آنها فراهم نبوده است امید بهبودی آن ها  با بهره گیری از روش های پیشرفته مانند ایمیون سل تراپی ایجاد شده است. امروزه دانشمندان کشورهای پیشرفته با بهره گیری از روش درمانی نوین ایمیون سل تراپی در حال مداوای هر چه بیشتر بیماری های صعب العلاج هستند. موضوع ایمیون سل تراپی تنها به درمان سرطان ها ختم نمی شود و استفاده از این علم جهت درمان بیماری های خود ایمن مانند لوپوس و بیماری های عفونی بسیار مقاوم مانند ایدز در دست پیگیری است.

Start typing and press Enter to search