اثربخشی درمان CAR-T می تواند با حضور سلول های T حافظه سلول های بنیادی نشان داده شود

 In تازه ها

محققان و پزشکان در کالج دانشگاه لندن (UCL) و بیمارستان بزرگ خیابان اورموند (هر دو لندن ، انگلیس) با مطالعه اثربخشی درمان های CAR-T در کودکان مبتلا به سرطان خون، زیرمجموعه ای از سلول های T را کشف کرده اند که احتمالاً در موفقیت درمان موثر است. این مطالعه در Nature Cancer منتشر شده است.

نویسنده اصلی ، لوکا بیاسکو (موسسه بهداشت کودکان در خیابان اورموند UCL) گزارش داد: “در طول آزمایشات بالینی، نتایج بسیار دلگرم کننده ای را در بیماران جوان مبتلا به سرطان خون مشاهده کرده ایم، اما هنوز مشخص نیست که چرا سلول های T در طولانی مدت برای برخی از بیماران وجود دارند و از بازگشت سرطان جلوگیری می کنند، در حالی که دیگران همچنان در خطر بالای عود قرار دارند”. “برای اطمینان از اینکه روش درمانی سرطان خون موثر است، هر نوع درمان سلول CAR-T باید تأثیر طولانی مدت در نحوه شناسایی و از بین بردن سلول های سرطانی توسط بدن داشته باشد. در این مطالعه سعی کردیم منشا و ماهیت سلول های T را کنترل کنیم که این پاسخ های طولانی مدت را کنترل می کنند. “

در درمان CAR-T، گیرنده های آنتی ژن کایمریک (CAR) در سطح سلول های T می توانند سلول های سرطانی را به طور خاص تشخیص دهند. برای بررسی عوامل زمینه ساز در واریانس موفقیت CAR-T درمانی در سرطان خون، محققان سلولهای CAR-T بیماران درگیر در مطالعه PARPALL فاز I را ارزیابی کردند که از یک مولکول جدید CAR با نام CAT-19 استفاده شده است.

این تیم با استفاده از روشی به نام “بارگذاری کدگذاری محل قرارگیری”، سرنوشت سلولهای CAR-T را پس از درمان بین دو گروه از بیماران با سلولهای CAR-T قابل تشخیص در خون آنها بیش از ۲ سال پس از درمان و بیمارانی که سلولهای CAR-T خود را ۲ ماه پس از درمان از دست داده بودند، مقایسه کردند.

نویسنده ی مسئول توضیح داد: “با استفاده از این روش بارکد، ما توانستیم ببینیم که” سلول های T حافظه سلول های بنیادی “نقش اصلی را در هنگام پاسخ اولیه ضد لوسمی و همچنین در نظارت ایمنی بعدی، جایی که بدن سلول های سرطانی را تشخیص می دهد و از بین می برد، بازی می کنند.” پرسیس آمرولیا گفت که این زیر گروه کوچک سلول T برای موفقیت طولانی مدت در درمان بسیار مهم است”

این مطالعه نشان می دهد که پزشکان می توانند انواع سلولهای CAR-T موجود پس از درمان سرطان خون را اندازه گیری کنند تا احتمال حفظ سلولهای CAR-T و جلوگیری از عود بیماری را تشخیص دهند و ممکن است به عنوان یک مداخله ثانویه از پیوند سلول های بنیادی بهره مند شوند.

بیاسکو اضافه کرد: “بسیار جالب توجه بود که ببینیم چگونه استفاده از فناوری جدید بارکد برای مطالعه سلول های CAR-T از چنین اطلاعات مهمی در مورد آنچه این سلول ها بعد از ارائه به بیماران اتفاق می افتد، رونمایی می کند. ما در حال حاضر قصد داریم این فناوری را گسترش دهیم و یافته ها را در گروه های بزرگتر از بیماران معتبر ارزیابی کنیم. “

https://www.regmednet.com/effectiveness-of-car-t-therapy-could-be-indicated-by-presence-of-stem-cell-memory-t-cell

Start typing and press Enter to search