آموزش بهتر برای درک بهتر بیماران از ژن درمانی لازم است

 In تازه ها

یک تحقیق جدید راجع به دیدگاه های عمومی درباره سلول و ژن درمانی، نیاز به آموزش مناسب برای آگاهی بهتر از جمله نحوه کار آزمایش های بالینی و خطرات و مزایای درمان های مختلف را برجسته کرده است.

در دهه اخیر، روشهای جدید مهندسی سلول، ژن و بافت برای درمان انواع سرطانها، بیماریهای ارثی و برخی بیماریهای مزمن ایجاد شده است.  این روشها فرصت هایی را برای درمان بیماری ها، آسیب ها و بازیابی عملکرد ایجاد می کنند.  در پاسخ مراکز درمانی پیشرفته NHS (ATTCs) برای گردهم آوردن خدمات بهداشتی ، دانشگاهی و صنعت برای حل چالشهای منحصر به فرد و پیچیده ارائه این روشهای درمانی برای بیماران ایجاد شده است.

جالب توجه است که این بررسی همچنین نشان داد که پزشکان، بیماران خود را معتبرترین منبع اطلاعات می دانند که نشان می دهد بیماران می توانند در مورد این روشهای درمانی با پزشکان خود مشورت کنند. با این حال ، محققان دریافتند که این احتمال ممکن است همیشه به دلایل مختلفی وجود داشته باشد از جمله این تصور که پزشکان همیشه سلولهای درمانی و ژنی را تأیید نمی کنند و ممکن است سعی کنند آنها را از ادامه درمان منصرف کنند و ممکن است جهت ارائه مشاوره دانش کافی در این زمینه را نداشته باشند.

این مهم است که مردم و بیماران از این روشهای درمانی آگاهی داشته باشند ، موضوعات مرتبط را به خوبی درک کنند و می توانند در این مباحث سهیم باشند. سطح بالایی از آگاهی همچنین توانایی بیماران را در تصمیم گیری آگاهانه ، شرکت در آزمایشهای بالینی و تجویز سلول درمانی و ژنی را افزایش می دهد. “

https://medicalxpress.com/news/2020-12-patients-gene-therapies.html

Start typing and press Enter to search