آزمایش بالینی اثر سلول درمانی T با مهندسی دقیق CRISPR در درمان سرطان های پیشرفته

 In تازه ها

سلول های ایمنی که با استفاده از فناوری CRISPR مهندسی ژنتیک شده اند برای اولین بار به عنوان یک درمان بالقوه سرطان دستگاه گوارش متاستاتیک در یک آزمایش بالینی مورد آزمایش قرار می گیرند.

برخی از انواع سلول های ایمنی بدن – به ویژه سلول های  T، قادر به از بین بردن سلول های سرطانی هستند. با این حال ، سرطان ها اغلب سازوکارهایی را تکامل می بخشند که به آنها امکان می دهد از تخریب با واسطه سلول های ایمنی فرار کنند.

هدف اصلی ایمونوتراپی سرطان افزایش توانایی سیستم ایمنی بدن در از بین بردن سلولهای تومور است. یکی از این رویکردها ، مهندسی سلولهای T یا سایر سلولهای ایمنی است تا سلولهای آنها را در از بین بردن سلولهای سرطانی م موثرتر کند.

سلول های  CAR Tکه برای بیان گیرنده های هدفمند سرطان مهندسی شده اند ، نمونه ای از چنین استراتژی هستند. در حالی که چنین درمانهای مبتنی بر سلول امید به درمان تومورهای خون را نشان داده است ، اما به طور کلی در درمان تومورهای جامد موثر نیستند.

این آزمایش روش جدیدی را برای افزایش قدرت سرطانی سلول های T کشف خواهد کرد. به طور خاص ، محققان از فناوری CRISPR-Cas9 برای حذف ژن حاوی دستورالعمل های تولید پروتئین SH2 (CISH) ناشی از سیتوکین استفاده می کنند.

این پروتئین به طور معمول برای محدود کردن فعالیت سلول T عمل می کند ، بنابراین حذف آن ممکن است باعث افزایش فعالیت شود. به نوعی که از داروها برای جلوگیری از مولکول های سیگنالینگ مانند PD-1 استفاده می شود ، که به طور معمول فعالیت ایمنی بدن را محدود می کند.

این آزمایش بالینی فاز ۲/۱ با هدف ثبت نام حداکثر ۲۰ بزرگسال ، ۱۸ تا ۷۰ ساله ، مبتلا به سرطان اپیتلیال دستگاه گوارش که به مکان های دوردست (سرطان متاستاتیک) گسترش یافته است ، انجام می شود. بیماران واجد شرایط باید حداقل یک درمان خط اول استاندارد داشته باشند.

با توجه به اهمیت بالقوه این سیستم شناسایی سرطان ، همراه با سلول درمانی T با مهندسی دقیق CRISPR ، ما امیدواریم که بتوانیم موفقیت سلول درمانی T و ایمونوآنکولوژی را در تومورهای مایع بسیار بزرگتر و قابل توجه تر ارزیابی کنیم اما نیاز پزشکی برآورده نشده در سرطان تومور جامد هنوز قابل توجه است.

https://immuno-oncologynews.com/2020/11/20/clinical-trial-to-evaluate-crispr-modified-t-cells-as-potential-advanced-cancer-

Start typing and press Enter to search